fredag, oktober 29, 2021

Ut på tur

Jobbade på för sista gången hemifrån idag fram till klockan 11:15. Tog då hundarna på en promenad runt sjön innan jag käkade lunch för att sedan sätta mig i bilen för att åka upp till Åre tillsammans med Esset. I helgen ska jag äntligen få träffa övriga syskon som jag inte sett sedan jag hämtade Esset hemma hos Johanna. IPA, Triac och Fräsi träffade jag på tollarspecialen i somras och IPA och Triac kommer inte att vara med i helgen.

Vädret var varmt och fint så det kändes lugnt att köra. Jag anlände till Hallen i Åre vid 16:30-tiden så jag hann rasta Esset en sväng innan de blev mörkt. Packade upp och gjorde mig hemmastadd i ett av rummen och käkade Ribs och Coleslaw till middag innan övriga började anlända. Esset tyckte det var lite konstigt att bara jag och hon åkte till ett helt främmande ställe så i början ville hon gärna hålla sig när mig i stugan men det släppte snabbt.

Blev en promenad när Marianne, Trine, Johanna och Idunn och Wenche anlänt och sedan gick jag och Wenche ner till Johanna och Idunns stuga och satt och snackade och drack bubbel fram till klockan 01 då jag kröp till kojs. Sov som en klubbad säl fram tills klockan ringde klockan 08:30. Såååå skönt!

Inga kommentarer: