fredag, januari 14, 2022

Födelsedagsmiddag och inspektion

Smittspridningen är högre än någonsin och vi ska egentligen inte genomföra inspektioner men jag hade äntligen fått till bokade inspektioner på två objekt som jag inte besökt på länge så med munskydd på både mig och verksamhetsutövaren så räknade vi med att inspektionen kunde genomföras tämligen tryggt.

På förmiddagen var jag på plats på kontoret tillsammans med Fredrik och Stina och då skrev jag ut och paketerade mitt första stora utskick och sedan var inspektionen kl. 11:30. Var tillbaka på kontoret närmare 13:30 å då lämnade jag bara av lite grejer och åkte hem till tjejerna. Henke hade varit hem till hundarna vid 11:30 så när jag kom hem så blev det sen lunch och sen tog jag en lunchpromenad kl 14:30. Det var rejält blåsigt idag och med skitväder och mörker är inte så skoj, då är det bättre med storm och sol i alla fall. Gick rundan runt sjön som är ca 2 km. Hann jobba ytterligare en timma innan Henke kom hem.

Slappade en stund då jag hade lite känningar i huvudet men sedan förberedde vi dagens efterrätt och lite grejer till varmrätten innan vi tog tjejerna på en promenad efter skoterspåret runt huset. Årets födelsedagsmiddag bestod av:

En fördrink som heter Yellow Bird

Förrätt: Löjromstoast med finhackad rödlök och cremefraishe och ett glas bubbel


Varmrätt: Sjötunga Walewska 

Efterrätt Mangomousse med passionsfruktsspegel.


Blev en riktigt sen och ganska lång middag. Efter maten såg vi På Spåret och lite annat innan vi somnade i soffan bägge två. Så kan det gå när man jobbat sin första vecka efter julledigheten.


Inga kommentarer: