onsdag, januari 12, 2022

Första promenad efter skoterleden

 Jobb på hemmaplan med fokus på diverse listor för planerad tillsyn 2022 men också för kommande utskick på olika områden. Jobbmässigt enormt intensivt från 06:30- 17:15.

På lunchen tog jag med tjejerna på en lång promenad i härligt blidväder. Tack vare blidvädret har snön packat ihop sig så jag gjorde en första promenad efter skoterspåret till andra änden av byn. Lite jobbigare att gå i skoterspår jämfört med väg men det funkade ändå bra och man trampade aldrig igenom. Det är ju inte så mycket snö och på täkterna är det ju relativt platt så skoterspåren blir jämna och bra.

Efter jobbet gick vi genom Nordenholm och testade sedan att gå skoterleden runt huset. Även det håller att gå i men det var betydligt jobbigare då det är så pass ojämnt och då blir spåren lösare. Totalt blev det i alla fall 13.000 steg idag vilket känns bra.

Till middag lagade vi LCHF kycklingmed mozzarella, oliver och valnätter med basilikasås och grönsallad.

På kvällen körde vi lite apportering med stora föremål. Kanin-dummies, 3-delad 2 kg dummies, 3 delad 5 kg dummies och Dokkens kanadagås. Jag satte uppe i soffan så de var tvungna att kunna hoppa upp i soffan med föremålet. En kort men mycket bra träning.

Annars roade jag mig med att se Renes brygga som alltid är trevligt.

Inga kommentarer: