lördag, januari 15, 2022

Hundträning och middagsgäster

 Direkt på frukost blev det en kort rastning av tjejerna och sedan åkte jag ut till Stensön för träning med Tobbe och Kajsa och Göran. Vi körde markeringar och dirigeringar. Esset var duktig men hon är ju så glad i folk så ibland tar glädjen till människor över vilket jag inte gillar i träningssammanhang. Ja ja, hundarna måste ju också får vara lite ringrostiga efter julledigheten.

När jag kom hem hade Henke handlat och dammsugat samt förberett dagens efterrätt. Jag tog tag i förrätten och han förberedde en sås och potatisen till varmrätten. En dusch och lite lätt lunch och sedan en stunds vila innan gästerna kommer.

Rastade hundarna en kortis vid 16-tiden och timade det lagom till Johan och Johanna anlände.

En mycket trevlig och god middag bestående av:

Crustader med Jalapenoost och ett glas bubbel för att fira att jag fyllt år den 13e och Johan den 14e.

Skagentoast till förrätt

Älgfilé med potatiskaka, cognatssås och smörstekta kantareller


Efter varmrätten tog vi en paus och badade en timma i tunnan innan efterrätten som bestod av Passionsfruktspanacotta.

En mycket trevlig kväll med fantastisk mat.

Inga kommentarer: