fredag, juni 10, 2022

Milstolpe

 Jag har sedan den 10 januari i år målmedvetet ändrat mina matvanor och börjat springa tre gånger i veckan. Disciplinen har jag lyckats upprätthålla varje vecka även om jag fuskat lite med mat och godsaker mellan varven men det har varit medvetet. Man måste unna sig det goda i livet också.

När jag började vägde jag nästan 84 kg och målet är 68 kg men viktigast  jag håller mig under 70 kg i fortsättningen för att må bra. Idag när jag ställde mig på vägen visade den...


Målet är som sagt att jag ska ner ytterligare 2 kg för att ha lite marginal till de 70 kg som är mitt mål.

Veckans sista löprunda genomfördes på förmiddagsfikat och sen jobbade jag vidare fram till kl 13. Då blev det en lunchpromenad med tjejerna och avlämning av Vinna som ska vara hos Lasse och Birgitta över helgen då jag och Esset ska på kurs till Kratte masugn och Henke ska på Judas Priest konsert i Dalhalla i helgen.

Vid 14:30 åkte jag iväg med husvagnen och anlände till Kratten vid 17-tiden. Han komma till rätta och gå en promenad innan det var dags för gemensam middag. Blev en trevlig kväll som avslutades före midnatt.

Inga kommentarer: