lördag, juni 04, 2022

Träning vid Lingarötjärnen

 Fin start på helgen med träning vid Lingarötjärnen. Jag trodde vi skulle börja klockan 10 så jag åkte dit till 9:45 för att först hinna köra Vinna lite. Började med att Esset fick köra några långa igångar för att testa på gungfly och det funkade fint. La samtidigt ut ett sök som Vinna sedan fick ta. Tyckte att det var lite konstigt att alla andra var så sena men då visade det sig att vi bestämt träning kl 11 så det var jag som var drygt en timma för tidig. Tog en promenad i skogen och gick sedan efter tjärnkanten och körde diagonala igångar på markeringar och även detta funkade finfint.

När övriga kom fortsatte jag träna igångar på långa avstånd och körde även skick hela vägen över på dold apport. Hon har blivit sååå duktig på vattenarbeten nu. En skön och bra träning vid tjärnen blev det!

När jag kom hem åkte vi iväg och handlade och gjorde lite ärenden. Väl hemma igen hade vi blivit hungriga så det blev lite varmkorv till lunch idag.

Dagen i övrigt blev lugn och skön på hemmaplan. 

Inga kommentarer: