onsdag, juni 22, 2022

Utbildning, löpning och städning

 På förmiddagen idag var jag på Agenda 2030 utbildning på Kulturhuset. En intressant dag som ger en hel del utmaningar att man ska nå fina resultat.

Åkte hem till tjejerna på lunchen och gick ännu en ordning och redapromenad med framförallt Esset.

Jobbade hemifrån på eftermiddagen och när Henke kom hem gick vi genom Nordenholm. 

Han hoppade sedan upp på gräsklipparen medan jag tog med Esset på en 3,6 km löprunda vilket resulterade i nytt "hastighetsrekord". När jag började springa i Januari tog jag aldrig tid. Någon gång i april testade jag att ta tid och då sprang jag på en kilometertid på 7:23. Det viktiga var att springa, inte hur snabbt det gick.  Allt eftersom vill man däremot att det ska gå lättare och det har jag känt att det gör nu. Tror ändå att jag springer bra mycket fortare nu så idag tog jag tid på min runda och banne mig om jag inte sprang på en kilometertid på 5:13. En förbättring med över 2 minuter/kilometer. Wow!!!

Direkt när jag kom hem dammsög jag eftersom Henke fortfarande var ute och klippte. Medan han sedan lagade middag tog jag en dusch efter maten blev det torkning av golv. 

Avslutade kvällen med lite jordgubbar och grädde innan jag somnade vid 22-tiden.

Inga kommentarer: