torsdag, juni 30, 2022

Operationsdag

 Idag var det dags för Vinnas, sedan i måndags, planerade operation. Var på jobbet redan 06:45 men åkte vidare till Delsbo vid 07:15 för att lämna in Vinna. Hon fick lugnande och jag satt med henne tills hon i stort sett somnat och det var dags för dem att bära in henne till operationen.

När detta var gjort så åkte och kollade upp ett klagomålsärende och dokumenterade det innan jag åkte tillbaka till kontoret. På så vis sparade jag flextid samtidigt som kommunen sparade på transporten då jag körde egen bil. Win-Win.

Då jag hade med mig Esset så fick hon sitta i hundgården för första gången på två år och för första gången någonsin helt ensam. Hon skötte sig fint så det kan hon få göra fler gånger.

På lunchen tog jag med henne på en löprunda då jag tyckte att det var lite svalare idag men framförallt då det kändes som att det ändå skulle bli regn men inte då.... Istället kom solen tillbaka och det blev väldigt varmt och kvavt men vi genomförde ändå en runda på 4,5 kilometer.

Dusch av både mig och hund innan Esset fick sätta sig i hundgården igen och jag gick in och käkade. Jobbade sedan vidare fram till kl 14 då jag styrde upp mot Delsbo för att hämta Vinna. Operationen hade gått bra och var nödvändig så nu hoppas vi att hon återhämtar sig snabbt och blir pigg och kry igen.

Då jag glömt att stänga av telefonen så blev det lite telefonsamtal i bilen och sedan kollade jag upp ett klagomålsärende när jag åkte genom stan. Väl hemma satte jag mig och jobbade ytterligare en timma så det blev bara ett par timmar flex idag trots två svängar till veterinären. Precis när vi kommit hem gnällde hon lite och tyckte inte det var så skoj att ha tratt.

Vinna fick bara gå en kortare promenad med Henke medan jag och Esset tränade avlämningar med vilt nere vid sjön på kvällen. Då fick hon även  apportera i vattnet då det var så varmt. Det tar sig även om avlämningar från vatten fortfarande inte sitter perfekt.

Till middag gjorde vi falsk potatissallad och rostbiff samt en grönsallad. Perfekt sommarmat en varm dag som denna.

Vinna var trött men avslappnad och lugn hela kvällen och gnällde ingenting. Åt middag med god aptit och kissade och bajsade ute på gården innan det var dags att krypa till kojs. Då gick hon upp i sängen och sov vid mina fötter.

Inga kommentarer: