tisdag, september 21, 2010

Båtsäsongen är över

Japp, idag efter jobbet så var den slut, båtsäsongen altså! Nu står båten på land ochförhoppningsvis ska det fixas lite smått och gott till nästa års sjösättning.

Dagen spenderades med möten och annat och som vanligt var jag såklart hemma och gick en sväng med hundarna på lunchen också. Eftersom vi var i Bergsjö på eftermiddagen så han jag inte hem tills det var dags att ta upp båten. Åkte istället och kollade bord på Kjelles och Jysk men hittade inget som jag gillade. Var ska jag hitta ett nytt soffbord som jag vill ha?

När jag kom ner till Reffel ser jag vår båt sväva omkring och var påväg mot uppställningsvagnen. Första säsongen med 850:n är officiellt över.

Jag åkte hem och gick en sväng i skogen med hundarna. Fick med mig några liter trattkantareller.

När vi ätit klar kom Lasse och Birgitta och fikade och hämtade vår gamla soffa och fick samtidig se vår nya soffa. När de hade åkt såg vi första avsnittet om Glada Hudik Teatern. Ett bra program som visade Hudik från en fin sida.

Inga kommentarer: