torsdag, september 16, 2010

Mediaträning

Idag blev det verkligen en jättespännande dag på jobbet. Fick gå en kurs i mediaträning där yrkesfolk från SVT, Sveriges Radio och Tv4 skulle drilla några arbetsledare inom Hudiksvalls kommun. Mycket intressant och skojig dag även om det en fruktansvärt jobbigt att bli filmade och att sedan sitta och analysera det hela i grupp efteråt. Har lite grann börjat vänja mig så det går bättre än under studietiden men helt bekväm kommer vi väl aldrig att bli.

Det blev en lång dag då jag faktiskt avvek lite före dagen var slut eftersom jag var tvungen att hinna till banken före 18.

När jag kom hem tog jag med hundarna och promenerade ner på stan och hämtade bilen som Henke kört ner. Hade bytt om innan jag gick så jag åkte direkt upp i skogen och sprang 5,2km. Dock var det lite otäckt när inte Neo hängde med och kom ikapp när jag var tillbaka vid bilen.. Ropade och väntade i närmare 5 minuter men det började bli mörkt så jag var tvungen att ta bilen och köra tillbaka för att leta honom. Fick en otäck känsla att nått hade hänt med honom men mina farhågor besannades som tur var inte. Han hade bara blivit trött/sliten och stod bara och inväntade att jag skulle komma och möta honom. Senare på kvällen kunde jag konstatera att han var stel i kroppen för han höll inte på att klara att hoppa in i bilen sedan när vi skulle åka och hämta Henke. Det blev nog lite väl långt med över en mil men inte visar han nått.

Inga kommentarer: