tisdag, maj 25, 2021

Första vaccinationsdosen

Idag hade vi personalmöte direkt på morgonen. Samtidigt som vi hade möte så fick jag se att Region Gävleborg släppte på nästa ålderskategori, personer över 45 år. Skickade meddelande till Henke och gick samtidigt in på 1177 för att boka tid. Först får man svara på ett antal frågor och sedan kommer tillgängliga tider upp. Första tiderna var den 2 juni så jag valde ett klockslag och tryckte på boka. Då fick jag ett felmeddelande och fick börja om från början. När tillgängliga tider kom upp så fanns det två tider redan idag så jag kastade mig över den ena tiden och den här gången gick bokningen igenom. 

Efter personalmötet drog jag ut på en löprunda. Tänkte att det kunde vara bra att genomföra den innan sprutan OM jag skulle få några reaktioner. Sagt och gjort och aldrig har det väl gått så lätt att springa som idag. Esset sprang på fint och efter löprundan hängde Vinna med på en kortare rastningspromenad.

En snabb dusch, lite frukost under tiden jag jobbade vidare och sedan iväg för att få sprutan. Det blev Moderna för min del och jag kände inga konstigheter när jag kom hem så det var bara att jobba vidare som vanligt. 

På lunchen blev det en promenad och samtidigt fick tjejerna ta några långa linjetag på täkterna.

Jobbade på fram till 16:30, den sista kvarten i bilen på väg till en stugvisning. Vi hade sett en annons om en intressant stuga som vi bokade visning på. Stugan låg fint till men lite mörkt och skicket på stugan var långt under vad vi trodde när vi såg bilderna så det blev ett kort besök.

Direkt efter visningen tog jag en sväng på djurkliniken och köpte foder och passade på att ta ett par checkpoints som ligger avsides men ända enkla att ta. Den ena var i klinikens fönster och den andra vid Sofiedals dagvattendamm.

Direkt efter detta så åkte jag till klubben. Rastade tjejerna och tränade sedan hund tillsammans med Kajsa, Frida och Maria. Jätteskojjig tärning där Vinna fick köra fotgående och högerhandling i rally och hon njöt och levererade jättefint. Vinna fick sedan vara med på lydnads 3ans platsliggning med inkallning.

Esset fokucerade vi på budföringen eller egentligen att kunna sida bredvid mottagaren och denna även kan klappa henne lite lätt. Hon är så glad så hon bjuder på alla möjliga beteenden och kan inte sitta still. Vi fick fin respons och jag tror vi har hittat ett sätt att träna på detta. 

Förutom detta moment så tränade vi lite framåtsändande och lite fotgående.

Blev sen middag med hamburgare och sedan såg vi bl.a. Maria Wern.

Inga kommentarer: