fredag, maj 14, 2021

Sommaren blåste bort....

 Från 20 grader och en känsla av sommar till 10 grader, halvstorm och riktigt kalla vindar och dessutom avsaknad av sol. 

Segstartad pga den sena natten. Bestämde mig vid 10:30 att ta en promenad med hundarna innan frukost. Hmm den promenaden gick bort till Nordenholm, runt Talgen, upp mot skjutbanan och ut i skogen där jag faktiskt hittade en liten tjärn som jag inte tidigare känt till. gick sedan en stig över berget och ner till Lunkarbo och sedan tillbaka igen. 2 timmar tog promenaden och på stegräknaren blev det drygt 12.000 steg.

Blev en brunsch då jag åt upp resten av smårgåstårtan och drack en kopp te.

Henke kom hem strax före 17. Då gick jag ut och körde lite vilt med Esset vilket gick bra och sedan blev det en kort promenad tillsammans med Henke och Vinna innan vi började med middag som idag blev lövbiff och pepparrot/gorgonzola.

Henke var trött så han somnade till Mask singer. Jag höll mig vaken och såg det och började sedan se Mission impossible. Då vaknade Henke men då somnade jag istället. 😂😂😂

Inga kommentarer: