lördag, maj 29, 2021

Vattenträning och Hitta ut

 Fint väder även idag så nu sätter vi igång med vattenträningen. Jag och Zenitha träffades vid Lingarötjärnen och tränade vatten. Idag hade jag bara med mig Esset medan Zenitha hade med både Jazza och Chimey.

Vi började med att lägga ut dirigeringar vid ena änden av tjärnen då hundarna var med. Gick sedan till den andra änden av tjärnen men först fick tjejerna bada lite innan träningen skulle börja. Där la vi ut tre dirigeringsapporter och gick sedan runt och skickade över viken. Esset är kanonduktig på att simma över men tvekar lite vid igångarna om jag står för långt upp från vattnet. 

Vi gjorde efter detta om dessa skick men den här gången fick de först en störningmarkering. Även denna gången klarade Esset arbetsuppgiften jättefint.

Vi avslutade träningen med att gå tillbaka till andra änden av tjärnen. Det hade nu gått nästan en timma sedan vi la ut dirigeringsapporterna där. Esset tveksam vid igången men sedan simmade hon över hur fint och helst, vände om och simmade tillbaka samma väg som hon simmat över.

Under tiden jag och Esset var iväg och tränade så renjorde Henke poolen med pipe cleaner, ett medel som ska rengöra rören i anläggningen. Oj vad det skummade!!!

När jag kom hem fick Esset vara hemma å jag och Vinna gick ner till sjön så att även hon fick köra lite vattenarbete. Skönt tyckte Vinna och härligt att hoppa från bryggan.


När poolen var rengjord och återfylld åkte vi till Lintjärn. Tog med kycklingspett och potatissallad och började med att äta en sen lunch vid den fina grillstaden som de byggt nere på stranden i Lintjärn.

Efter det så tog vi en promenad i området runt Lintjärn och Edsta och tog de Hittaut checkpointsen som fanns utplacerade där.

Vi avslutade med att hundarna fick bada och vi fikade nere på stranden. Vilken härlig dag!!!

Väl hemma blev det lite god dryck i trädgårdsmöblerna innan vi grillade lammfilé och friterade kryddade potatisstrips till middag.

Inga kommentarer: