måndag, maj 17, 2021

Gemensamt projekt

 Så började en ny vecka och av någon anledning sov jag riktigt dåligt i natt så vi får väl se hur trött jag kommer att vara i eftermiddag.

Jobbade på på förmiddagen och jag hade tänkt skippa löpturen idag då det var 6 grader, blåste och spöregnade. På morgonen när Henke skulle gå morgonrundan med tjejerna så ville inte Vinna gå ut. Inte heller på fikat visade hon några ambitioner att vilja gå ut så då trotsade jag regnet och tog med Esset på en löprunda. Kände mig så duktig att jag trots vädret genomförde rundan så det känns nästan som att denna insats borde räknas på tre löprundor istället för en.

Vid 13-tiden åkte jag in till jobbet då jag behövde kolla lite i arkivet och vi dessutom hade fått in ett radonprov som skulle mätas.

Blev en ganska kort lunchpromenad då det fortfarande regnade och sen jobbade jag på till 16:30 men jag blev mycket riktigt väldigt trött på eftermiddagen.

Efter jobbet blev det en promenad genom Nordenholm och sen träffades ett antal bybor för att fixa en spång över bäcken. Blev två timmars jobb men nu återstår bara stegen och det får bli någon annan kväll.

Till middag gjorde vi kyckling med ris och curry. En stark rätt som passade bra i detta gråväder.

Inga kommentarer: