onsdag, maj 12, 2021

Sista dagen före långhelg

 Sista arbetsdagen för denna vecka. Helt underbart väder skulle det visa sig bli i dag så det blev en lunchpromenad och på eftermiddagen satt vi faktiskt ute på gården och drack kaffe.

Klockan 16 avslutade jag arbetsdagen på plats och åkte hemåt. Samtidigt åkte Henke tillsammans med Johan upp till Vengel för att reparera byggan i Johan och Johannas stuga.

För egen del började jag min ledighet genom att olja in köksbänkarna som är i ek. 


Satte mig sedan i solen och tog en GT innan jag tog med hundarna på en promenad nere vid bäcken. De fick börja med lite träning i vattenigångar genom den tungsimmade vassen och över ån.

När vi kom hem satt vi ute ytterligare en stund medan hundarna torkade i solen. 

Till middag blev det palt, precis som vanligt, när Henke är borta  😂 och rätt tidigt så somnade jag sedan i soffan en stund så det blev en rätt tidigt kväll.


Inga kommentarer: