lördag, februari 05, 2022

Barmarksträning

 Efter en OS morgon där Sverige "vallat bort sig" i längdskidor vilket resulterade i att Frida K slutade 5a och Ebba A slutade 10a.. Efter det var det skidskytte där samtliga svenskar gjorde en bra och stabil insats men där det blev en 4e plats. Behöver jag säga att Norge vann bägge disciplinerna?

Direkt efter det så åkte jag ut till Stensön där jag träffade Kajsa, Tobbe och Zenitha för att träna långa markeringar i tuff skogsterräng. Det är så härligt att ha ett område där det är barmark. Esset skötte sig alldeles utmärkt och fick till och med ta en lång dubbelmarkering vilket hon också löst bra.

Vinna har det tufft. Alla hundarna fick börja träningen med ett litet sök. Vinna ledsnade redan efter att ha hämtat en men lyckades få in två till sist. Den tredje dummiesen fick jag hämta själv. Markeringarna fixade hon men det är bara att inse att apporteringsträningen numera är en rolig aktivitet och någon egentlig träning är det inte frågan om.

Fint väder och avslutade träningen med fika i solen och trevlig pratstund.

När jag kom hem tog vi en promenad efter skoterleden medan solen fortfarande var uppe vilket var härligt.

Till middag idag blev det en trerätters. Vi började med  en Yellow Bird och bakade LCHF småfrallor. Till förrätt blev det sedan skagentoast på LCHF bröd.

Till varmrätt blev det fläskfilégrattäng med ugnsrostade rotsaker och till efterrätt blev det en Spanish coffé och lite vaniljglass.

Inga kommentarer: