fredag, februari 11, 2022

OS medaljer och LCHF smörgåstårta

Hemmajobb som för det mesta nu för tiden.... På sätt och vis är det tur för då kan man smygtitta lite på OS medan man jobbar. Var värt mycket idag då det blev ett Guld och världsrekord i skridsko genom Nils Van Der Poel och ett silver i damernas skidskytte genom Elvira Öberg. Esset var inte särskilt intresserad utan drömde istället om livet utomhus....

På fikat behövde jag sträcka på mig så då gick jagen kortis efter skoterleden runt huset.

Ingen löpning idag så istället en lång promenad på lunchen då jag gick skoterleden bort till andra änden av byn och gick sedan längst med vägen tillbaka.

Efter jobbet gick jag med tjejerna Genom Nordenholm och skoterleden runt huset. På lunchen byggde jag ihop en LCHF-smörgåstårta och dekorerade den innan jag gick ut på kvällspromenaden. Dagens middag blev därmed smörgåstårta och ett glas gott vitt vin. 

Å nää, jag åt inte hela ikväll. Bara 1/4-del....

En intensiv dag med jobb, motion och matlagning gjorde att soffan var skönt och På spåret och Carina Bergfeldt kändes precis lagom...

Inga kommentarer: