onsdag, februari 09, 2022

Möten och hundträning

På jobbfronten visade kalendern att det skulle bli en heldag med möten. Det första mötet började 8:30 och sen skulle det vara möten fram till kl.15 då jag skulle genomföra en timmas webutbildning inför utbildningsdagen i morgon

Det första mötet gick snabbare än man trott så genom att hoppa över fikat så var mötet klart strax före 10:30. Istället för att då ta fika så drog jag med hundarna ut på en löprunda. 4 km seg löpning genomfördes innan jag satt mig och jobbade igen fram till 12. Då blev det lunch och sedan en promenad med lite dirigeringsträning. Markeringar som störning till utskick. Mycket duktiga var tjejerna.

Efter lunch blev det ett nytt möte och sedan genomförde jag en intruduktionsutbildning inför morgondagen webutbildning i morgon.

Slutade jobba 16:30 och då rastade jag hundarna på skoterleden runt huset innan jag åkte till totohallen.

Var själv i hallen i början och körde då första platsliggning 3,5 minut och sedan platssittning 1,5 minut. Duktiga tjejer även om Vinna såklart låg även på platssittningen.

Vinna fick sedan köra mycket fjärrdirigering medan Esset fick köra kryp. Resten av tränaren fokuserades på fotgående och högerhandling vilket de var jätteduktiga på trots att det kom fler hundar då Kajsa och Tobbe kom med Ecco och Link och en okänd kille med en schäfer också kom och tränade.

På slutet körde jag lite tasstarget och kombinerade ihop det med hopp och dessutom började jag med lite fjärrdirigering även med Esset.

Kom hem klockan 19:30 och då blev det  middag med Basilika och fetaostfyllda kycklinglårfiléer, broccoli och tomat och moussarella sallad.

Resten av kvällen spenderade med ett långsamtal med brorsan.

Inga kommentarer: