tisdag, februari 15, 2022

Hemmajobb och utökad löprunda

 Idag satt jag hemma och jobbade. Tråkigt väder men vid fikat gav jag mig ändå ut på en löprunda. Eftersom min plan varit att utvidga rundan något efter att ha sprungit 3,5 km tre gånger i veckan i tre veckor och gårdagens löprunda "bara" var 3 km så tog jag bara med Esset och sprang idag 4,2 km plus ca 800 m promenad vid vändningen. Bra jobbat!

På lunchen blev det lite skottning samt en promenad ner till Nordenholm kvarn. Efter jobbet fick jag och Henke bort till Sussie innan jag åkte iväg till Totohallen.

Även denna gången var jag själv i hallen. Körde då som vanligt först en platsliggning på 3,5 minut och sedan en platssittning i 1,5 minuter. Efter det fick Esset träna lite kryp medan lugnet fortfarande fanns där. Vinna fick köra lite fjärrdirigering.

Resten av träningen körde jag

1. Fotgående
2. Fjärrdirigering (introduktion)
3. Ställande under gång
4. Stadga i stå

med Esset.

Med Vinna körde jag

1. Fotgående
2. Fjärrdirigering Lugna skiften och inte före mitt kommando
3. Ställande under gång
4. Läggande under gång

En riktigt bra träning och min stegräknare hamnade även idag på 16.000 steg och dessutom hade jag kört ett hyffsat jobbigt litet träningspass på eftermiddagsfikat. 

På kvällen blev det nostalgimiddag med Kassler och ananas i ugn med broccoli och sen såg vi Sverige mot Norge på tv.

Inga kommentarer: