söndag, februari 27, 2022

Sköna söndag

 Söndag är bjuder på lite blandade känslor så man vet att helgen snart är slut men samtidigt måste man ju ta vara på dagen. Inledde dagen som igår med kaffe, morgon tv och promenad genom byn innan jag åkte ut till Stensön för träning med Göran och Zenitha, Tobbe och Kajsa.

Vi hade 6 hundar och vi delade in gruppen i två gäng. Först Körde Vinna med Ecco och Chimey och sedan Esset med Link och Jazza. 

Bägge grupperna fick köra långa markeringar, enkel och dubbel och långa fottransporter. Dold dirigering med störningsmarkering samt närsök. Alla hundarna skötte sig väldigt fint utifrån sina förutsättningar. Jag är så glad att Vinna var så pigg och fin i arbetet och jag tror nog att Librelan har bra effekt på henne.

Esset genomförde övningarna grymt bra även om hon fick ett litet Kajsafnatt vid en markering men i övrigt så duktig, lugn och fin, tyst och duktig både på markering, dirigering, närsök och passivitet. Härligt!


När jag kom hem från Stensön vid 15-tiden tog jag på mig skidorna igen och det gick mycket bättre idag och på samma tid som igår så åkte jag 5 km idag och dessutom blev jag lite lika trött. 

Vi hade inte ätit någon lunch så vi gjorde lite plock och åt lite avokado och lufttorkad skinka medan vi såg lite tv och tog igen oss lite. 

En promenad efter skoterspåret runt huset och ner till grillplatsen blev det innan vi kröp ner och tog ett värmande dopp i baljan före middag. Härligt! De var länge sedan sist...

Till middag blev det grillad rulle, resterna från rättikagratängen och dessuto gjorde vi motots och Haloomibiffar. Mumsigt!

Resten av kvällen blev lugn med bl.a. Allt för Sverige.

Inga kommentarer: