måndag, februari 14, 2022

Löpning på jobbet

 Nu börjar vi trappa upp så från att ha varit på jobbet en dag/vecka så kommer vi från och med denna veckan att vara på plats två dagar i veckan. Idag blev min första dag denna vecka. Det började spännande då jag knappt tog mig från bilen till entrén (ca 50 meter) pga att det var så enormt halkigt. Tack och lov så kom de och grusade så vi var bara 4 stycken som han komma till jobbet innan det blev sandat annars hade det nog kunna bli några olycksfall...

På lunchen ville Maggan att jag skulle börja dra med henne ut och springa. Sagt och gjort, på lunchen genomförde vi en 3 km lugn löprunda i snöfall och grått väder. Veckans första runda således avklarad helt oplanerat. Tur att jag har en bag med löputrustning på jobbet så att man kan vara spontan.

Annars jobbade jag på fram till 16:30 då det blev hemgång. Stannade till på Albert och Herbert och köpte en längdskidjacka som jag tänkte ha när jag springer på vintern då den är tunn och smidig men ändå tjockare än den tunna funktionsjacka som jag har vinter och vår. Hittade också en fodrad regnkappa så den fick också följa med hem. 😀

Väl hemma gick vi genom byn med tjejerna. Vi kom hem ovanligt sent så promenaden blev först vid 17:30 vilket innebär mörker.

Ett litet gympapass innan maten som idag blev en trerätters alla hjärtansdagsmiddag. 

Förrätt: Räkor och avkodao

Varmrätt: Renskav med blomkålsris

Efterrätt: Bakelse som Henke köpt på vägen hem.

Köksbänken pryds numera med följande fina bukett

Som kvällsunderhållning blev det Husdrömmar och lite annat på tv.

Inga kommentarer: