torsdag, augusti 18, 2022

Begravning

 Idag blev det halvdag på jobbet. Då passade jag på att jobba hemifrån.... Blev en löprunda på förmiddagsfikat och sedan när Henke kom hem 11:45 så gick vi med tjejerna innan vi kastade i oss lite mat.

Strax före klockan 13 träffades vi utanför Hudiksvalls stadskyrka där begravningsgudstjänsten för Henriks farbror skulle äga rum. Känslosamt såklart och väldigt mycket folk!

Direkt efter begravningen gick vi hem till Lasse och Birgitta och fikade tillsammans med Anders, Peter och Malin.

När vi kom hem blev det en promenad med tjejerna innan jag drog iväg till Brukshundklubben för att för första gången i år träna lite lydnad och bruks tillsammans med ett gäng. Tjejerna tyckte att det var kanonkul och det var väldigt mycket folk och tränade. Direkt när jag kom till klubben skulle de köra platsliggning med skott. Det har jag aldrig testat med Esset så jag la henne. Var kanske inte optimalt då vi precis kommit och hon var uppe i varv. Var inte orolig för skotten i sig men det gick lite som jag trodde. Dels kom hon inte till ro och sen när skotten gick så ville hon såklart titta dit. Samma resultat på varje skott. Vi får göra om och göra rätt och träna detta i lugn och ro hemma först så att hon förstår att det inte är apportering det är fråga om. Träningen i övrigt gick bra men vi behöver åka och träna oftare och oftare på klubben för bara det är skoj såklart.

Var lite småfrusen när jag kom hem så det blev middag och sedan la jag mig under en filt och somnade framför tvn.

Inga kommentarer: