fredag, augusti 12, 2022

Utforskade Gräsö

Vaknade och tog med Esset på en löprunda. Chansade och sprang in en stig jag sett med förhoppningen om att stigen skulle leda till färjelägret och det visade sig att den gjorde. Sprang cykelvägen tillbaka och sprang sedan genom campingen bort till hundbadet så att Esset fick svalka sig. Det blev en runda på 3,2 km innan jag var tillbaka vid husvagnen igen. Då varvade jag och Esset ner genom att gå en promenad med Henke och Vinna på campingen.

Efter detta blev det frukost och dusch sedan satte vi oss i bilen för att åka runt på Gräsö och se vad ön hade att erbjuda. Blev mycket tid i bilen skulle det visa sig. Först åkte vi bort till den nordligaste delen mot Örskär. Vände sedan om och körde tillbaka och stannade då till och åt vår medhavda lunch vid ett fiskeläger, Norrboda Fiskehamn.

På vägen tillbaka mot campingen stannade vi till och vandrade ut till Djurstens fyr.

Vi ville inte tillbaka till campingen så vi körde söderut och stannade till vid Gräsö gård. Där fanns en kort vandring efter kostigar inne i kohagarna så vi promenerade en av stigarna runt. Mysigt men inget märkvärdigt. Avslutade med att åka till öns norra sida innan vi styrde tillbaka till campingen.

Vi tog en runda minigolf på campingen. Inga banrekord för någon av oss men en vinst för min del i alla fall.

Efter detta blev det lite slapp för hundarna i husvagnen

Idag lagade vi middag i husvagnen. Grillad oxfilé, pommes, cole slaw och haloomi. Efter maten tog vi åter igen färjan in till den mysiga serveringen vid färjelägret så vi såg solnedgången även idag. På vägen tillbaka blev det en halvtimmas väntan vid värjan så det blev lite kallt. Promenaden genom skogen gjorde oss dock varma och när vi kom tillbaka till husvagnen väntade några omgångar med kortspelet 500 innan vi gjorde kväll.