måndag, augusti 15, 2022

Slappardag

 Eftersom jag jobbade en veckan mitt i semestern så har jag tagit tre flexdagar denna veckan och kommer inte att börja jobba förrän på torsdag. Skönt att börja med en kort vecka efter semesterledigheten. Henke åkte till jobbet och jag sov vidare fram till klockan 8. Blev lite Nyhetsmorgon och kaffe innan jag tog med Esset på en löprunda 5 km i värmen. Direkt efter den blev det en kort promenad med Vinna och Esset tillsammans. 

Dusch, frukost och såg lite film innan jag åkte in till Träffpunkten för att skicka tillbaka en uppsättning av kläderna jag beställt. Gick sedan en promenad genom byn medan Henke handlade på vägen hem. När jag kom tillbaka klippte han gräset så jag förberedde en svalkande drink före middagen. 

Till middag blev det rester, spagetti och köttfärssås och sedan tog jag med Esset och körde lite vilt vid härbret. Plockade också lite kantareller som jag sprang på efter vägen. Även Vinna fick apportera kanin och kråka efteråt.

Inga kommentarer: