onsdag, augusti 31, 2022

Kantarellplock

 På plats på jobbet även idag. Idag var det gofrukost på jobbet då vår städerska slutar att städa hos oss så hon fått en tjänst med mera kontorsarbete. 

Var på möten och sedan på fikat så tog jag en löprunda eftersom jag ju redan ätit frukost. Det blev en 4,1 km runda i skogen den här gången.

Eftersom Henke åkte hem till hundarna idag så blev det bara en 30 minuters lunch för min del. Vinna skrek till pga smärta i benet idag men efter lite vila så kunde hon ändå gå en promenad. Måste nog till veterinären i alla fall. Vila har inte hjälpt och hon står ju redan på smärtstillande och det verkar inte heller ge någon effekt. Jag undrar om det har med ryggen att göra eller om det hänt nått annat.

Efter jobbet genomförde vi vår "kantarellpromenad" som jag hade tänkt genomföra i går. Blev ca 8 liter kantareller och en lagom lång promenad som Vinna klarade av.

Till middag blev det kantarelltoast och dessutom torkade vi och förvällde en del också.

På kvällen såg vi Malou möter och Morden i Sandhamn.

Inga kommentarer: