tisdag, augusti 16, 2022

Tillbaka för en dag på jobbet

 Det såg ut som att det skulle bli dåligt väder och eftersom vi ska på begravning på torsdag så tänkte jag att det kunde vara bra att jobba idag istället. Skönt att komma tillbaka och gå igenom sånt som varit och sånt som väntar så att man är förberedd. Var på plats redan 06:30 och jobbade fram till lunch då jag åkte hem till hundarna. Vinna var orolig och Verisure hade registrerat vibrationer på en dörr. Vet inte om de röjt runt och stött emot dem men lite stirriga upplevde jag att de var. 

Gick en promenad och käkade men Vinna slappnade inte riktigt av så jag stannade hemma en stund till bara för att säkerställa att hon var ok. När jag åkte tillbaka var allt lugnt.

Jobbade till kl. 16 och allt var lugnt när jag kom hem så vi tog tjejerna på en promenad. Blev en hel del kantareller plockade på promenaden så när vi kom hem väntade rensjobb och middag. 

Idag blev det gratinerad falukorv i ugn som intogs till Friidrotts EM där Montler tog EM silver i längdhoppet.

Mailade också iväg bilder till tidningen Tollaren och de som jag fotat under Ökl-provet på Tollarspecialen. Efter det tog orken slut och det var dags att sova.

Inga kommentarer: