tisdag, augusti 09, 2022

Motionering

 Sovmorgon och sedan en 5 km löprunda med Esset innan frukost. Efter den och en dusch gick vi 3,5 km genom byn innan Henke skulle till hälsocentralen pga värken i magen. Innan han kom hem åkte jag till Lingarötjärnen för att träna med Zenitha. Det blev dirigeringar med störningsmarkeringar på tre olika platser längst med sjön. Esset börjar bli riktigt säker på dirigeringar över vatten trots störningsmarkeringar. Dirigeringarna idag var alla runt 60 meter...


När jag sedan skulle byta hund så insåg jag att kopplet var borta. Jag hämtade Vinna och gick sedan runt sjön för att leta efter kopplet och låta henne jobba i vattnet. Efter ett varv med enkel och dubbelmarkeringar så var kopplet fortfarande borta. Gick och hämtade Esset och började gå ett varv till men efter ett kvarts varv hittade jag kopplet hängande på en torr gren. Idag har hundanra verkligen fått sitt och lika så jag. 16.000 steg varav 5 km som jogging.

Till middag lagade vi kebab och sen var det dags att uppdatera hemsidan och bloggen.

Inga kommentarer: