måndag, oktober 24, 2022

En milstolpe

 På jobbet idag. Mörkt och känner mig trött och lite tung i huvudet. Skönt när Maggan ville ta en friskvårdspromenad vid lunch. Vi gick ut i skogen och plockade lite kantareller och uppmärksammade en hel rad med små ekar som vi inte tidigare sett. Promenaden gjorde gott och jag piggade på mig.

Åkte hem till tjejerna på lunch och stannade sedan och genomförde två besök på vägen tillbaka till jobbet.

Blev lite kaffe och sedan prat med kollega innan det var dags att runda av arbetsdagen vid 16.15 tiden.

Direkt när jag kom hem bytte jag om för att ta Esset på en löprunda. Sprang bort längst med vägen och in i skogen längst med en ridväg. Ut på Rogstavägen och ut mot Östanbräcksvägen och sedan grusväg in till Gryttja. En traktorstig tillbaka till Vijvägen och tillbaka hemåt och sedan in i skogen längst med skoterleden och vidare ner till Nordenholmkvarn och tillbaka hem. Totala sträckan blev 10,21 km. och den totala tiden som jag sprang var drygt 57 minuter. Tiden som jag sprang 1 mil på blev 56,12 minuter vilket jag är superimponerad över. Hade inga tankar på vilken tid jag skulle springa på utan mitt enda mål var att för första gången i mitt liv genomföra en löprunda på 1 mil. 



Efter denna urladdning så blev det en varm dusch, middag och sedan slapp i soffan med Beck och Burden of Truth.

Inga kommentarer: