tisdag, oktober 18, 2022

Nytt personligt rekord

 Hade tänkt arbeta hemifrån idag men åkte in till jobbet på förmiddagen för att mäta cesium om det skulle komma in några prover. Det gjorde det inte...

Vid fikat hade jag fått ont i skallen så tog en tablett och värken lättade något men kom tillbaka tills det var dags att åka hem på lunch. Blev en lugn promenad med tjejerna samt lite fotografering.






Käkade lunch och satte mig sedan för att jobba igen hemifrån men skallen satte stopp för konstruktivt arbete så tog ytterligare en tablett och kopplade bort telefonen och la mig under en filt med kylmask över huvudet. Sov i nästan en timma men sen kändes det bra igen så att jag kunde arbeta vidare.

När Henke kom hem bestämde jag mig för att genomföra löprundan som inte blev av igår. Kändes så bra att jag sprang vidare ut i skogen när jag kom längst bort till byn. När jag kom tillbaka hem stod GPS:en på 7 km vilket är mitt rekord i livet. Längre än så har jag aldrig sprungit så jag sprang vidare förbi huset och ner till vägen och vände där hemåt igen. När jag åter igen kom hem till huset stod GPS:en på 8,2 km. Hade lätt kunnat springa vidare men nu har jag i alla fall slagit nytt personligt rekord. Hurra vad bra! Hade jag inte trott efter den förmiddagen....

Kvällen blev lugn, en dusch och sedan middag, tv och lite telefon....

Inga kommentarer: