lördag, oktober 22, 2022

Fix och födelsedagesmiddag

 Henke vaknade tidigt medan jag låg till 8:30. Frukost framför tvn och sedan satte vi igång och städa. Dammsög, dammtorkade och torkade golven innan vi gick ut och lyckades byta glödlampa i vår höga lyktstolpe nere vi vägen.

När allt det var gjort blev det en promenad genom byn med tjejerna och sedan åkte vi iväg på stan samt käkade lunch på MAX.

Väl hemma igen planterade jag ljung i urnorna vid bron och nere vid postlådan men då var jag lite trött och frusen Henke sov en stund medan jag såg på Beck.

Vid 17-tiden började vi förbereda kvällens middag och sen åkte Henke och hämtade Lasse och Birgitta medan jag gick en sväng med hundarna.

Årets födelsedagsmeny blev:

Förrätt: Chips med creme fraische, rom och dill samt lite bubbel


Varmrätt: Risotto med kantareller, räkor och sparris samt smörstekta pilgrimsmusslor

Efterrätt: Creme Brulée

Inga kommentarer: