fredag, oktober 07, 2022

Vilohelg i antågande

 På jobbet även idag. Fint väder på morgonen så planen var att flexa ut till lunch. På förmiddagen var jag ute på ett företag som fått nya ägare. När jag kom tillbaka därifrån så hade vädret slagit om och det regnade och var grått. Hade med mig lunchlåda så jag stannade och jobbade vidare fram till fikat. Hann med massor på den tiden så det var en klokt beslut.

På vägen hem stannade jag till och handlade och sen när jag kom hem var jag så trött att jag gick och la mig och sov en stund.

Vädret slog om igen och när vi gick promenaden med tjejerna på eftermiddagen så var det riktigt skönt. Vi promenerade bort genom Nordenholm och bort mot Lunkarbo. Gick sedan skoterleden genom skogen hem igen.

Vi planerade för en tre rätters middag med bubbel idag för att fira Essets fina framgångar från förra helgen. 

Till förrätt blev det en smörstekt toast med hemgjord skagenröra med pepparrot och såklart guldbubbel till detta.


Till varmrätt lagade vi kycklinglårfilé med spagetti men det glömde jag ta en bild på.

Till efterrätt hade vi köpt min favoritbakelse Napoleon... Mums!

Vädret ser ut att bli fint i helgen och då ska vi tillvarata det och bara vila och njuta är planen....

Inga kommentarer: