tisdag, april 22, 2008

Humla 3år, våld på jobbet och fågelskådning

Dagen skulle visa sig bli händelserik med både trevliga saker och riktigt otrevliga saker.

Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg. På förmiddan var jag inne på kontoret och jobbade på som vanligt. Vid 12 tiden åker jag som vanligt hem på lunch för att rasta vovvsen och när jag sitter på en stenhälla i häshagen och njuter av solen så ringer telefonen. Det är en kollega som varit ute på inspektion efter en anmälan. De var två stycken som åkte då de skulle avverka några ärenden men på det ena stället slutar besöket med flykt efter att en av inspektörerna blivit brutalt nedslagen och hotad. Hon ville meddela att de levde och tagit sig från platsen.

Jag ringde vidare till chefen som fick ringa upp för att komma överens på hur de skulle gå vidare. Usch, vi pratar en del om hot och våld i vårt yrke men det har aldrig på vårat kontor gått så långt att något sånt här hänt. Nu får vi bearbeta det här och kanske tänka över hur vi jobbar i fortsättningen. Jag hade en inspektion inbokad på eftermiddagen så jag och Ulrica åkte ut på det så vi hann inte träffa våra kollegor nått under dagen. De var såklart chockade och han som blev nedslagen behövdes plåstras om på akuten och sedan hos tandläkaren då en tand slagit sönder och togs bort.

Efter jobbet blev det en snabbrastning av hundarna. Jag hade då läst i min gästbok att det ju faktiskt var Humlas 3 års dag idag. Fy vad taskigt att jag inte kom ihåg det själv!!! Å jag som skulle iväg och allt så inte hann vi fira heller. Vi skulle ut på fågelskådning några stycken från jobbet för det var en härlig kväll. Blev lite färre än det var tänkt pga händelsen om på jobbet idag men vi var i alla fall 7 stycken som tog oss iväg. Vi åkte en runda och tittade på en hel del trastar, såklart sjöfåglar som intresserar mig mest och avslutade kvällen med fina vid Borka Brygga.

På vägen hem fick vi dessutom som avslutning på en skön kväll se en hjort stå på en täkt vid sidan om E4:an. Har inte sett hjort på så nära håll i vår kommun tidigare. Tyvärr blev bilden helt värdelös då hjorten hann ta till flykten precis när jag stannat bilen och tagit fram kameran. Det var ju dessutom rätt mörkt vid det här laget.




På vägen hem stannade jag till och köpte en förpackning leverpastej som jag sedan pyntade med lite karamellfärg. Neo och Humla fick varsin rejäll bit som uppskattades enormt av bägge hundarna så det blev lite firande till sist..

GRATTIS HUMLA PÅ 3 ÅRS DAGEN!!!

Inga kommentarer: