lördag, april 19, 2008

Smått & Gott

Vaknade tidigt. Henke steg upp redan strax efter klockan 6 och sen ringde telefonen. När han sedan åkte så skällde såklar Neo så då vakande men ju igen å då gick det inte att somna om så strax efter klockan 8 steg jag upp. Uppdaterade hemsidan med de senaste dagarnas aktiviteter och sedan blev det frukost, snack med mamma i nära en timma och sedan var det dags för hundarna att rastas.

Åter hemma igen blev det frukost för deras del å sen gick jag över och hämtade grannarnas labbar och gick en promenad med dem. Blev lite sugen på lydnadsträning så jag körde både Ginny (numera kallad Ginsan av mig) och Kokki (alias kokkan) i lydnads 1:an. Kokki var riktigt duktig på momenten och Ginsan satt snällt och fint och tittade på. När jag sedan bytte så konstaterads att Ginsan inte var införstådd i orden ligg bl.a så jag körde lite snabba lägganden och tränade in ställandet så att det funkade. Avståndsbelöning var Ginsans lämpliga belöningsmetod då hon lätt blir lite låg men avståndsbelöning lättade snabbt upp henne. Det som också kunde konstateras var att Kokki inte var särskilt duktigt på att bara sitta och kolla när dottern tränade. På bl. a inkallning med Ginny så kom även Kokki som ett skållat tråll. Hehe! Även när jag busbelönade Ginny så ville ju Kokki vara med. Men men, de hundarna skulle man snabbt kunna träna in på i alla fall 1:an moment.

Gick hur som helst och rastade dem lite innan vi gick hem till oss. Våra vovvar blev såklart glada nrä de kom så det blev lite röj på gården. Då passade jag på att börja rensa i häcken. Det har vuxit upp sååå mycket gräs och jag som tänkte gödsla så då måste man ju rensa bort allt gräs först. Tog nån timmar så hundarna fick vara ute på gården under tiden.

Efter lunchen som intogs rätt sent så gick vi upp i skogen en promenad. Hundarna sprang som skållade tråll från början. Alla fyra löpte ca 50 meter i bäcken så vattnet yrde och sedan såg de ut som dränkta katter allesammans. Då hittade de en snöfläck å då skulle det busas så de flög på varann och snöbadade såklart... Promenaden tog ca 1,5 timmar så det var rätt nöjda när vi kom hem. Här är lite bilder som får tala för sig själv:







Jag slappade en stund och sedan duschade jag och då hade Henke kommit hem innan jag var klar.

Vi gjorde en handlarlista och åkte sedan iväg. Tanken var att vi skulle grilla i kväll men eftersom det blev så sent efter att vi handlat så åkte vi på Solé Mio och käkade en pizza istället.

Blev sedan en kortis med hundarna och sen däckade jag framför tvn.

Inga kommentarer: