lördag, april 12, 2008

Så var det det helg igen

Sov såå gott i bäddsoffan på Håsta. Hundarna fick sova nere och soffan var hård till skillnad från vår som är alldeles för mjuk.

På jobbet blev det lönesamtal och sedan trodde jag att jag skulle på ett oljeläckage men det hann lösa sig så jag hann med ytterligare lite pappersgöra och sedan efter lunchen på Håsta så åkte jag till Jättedal och Gnarp för att inspektera några skolor och förskolor.

Efter jobbet åkte vi och handlade innan vi hämtade hundarna. Jag gick en härlig promenad på golfbanan. Solen lyckades ta sig igenom målnen och det var alldeles lugnt på banan. Vi såg minst 4 rådjur som skuttade iväg. Hundarna hann nog inte se dem men kände dem det vet jag att det gjorde för de vädrade rejällt. Vid en av dammarna på banan stod vi länge och tittade på 4 par fåglar som "fjäskade" för varan. Två par gräsänder, ett par knipor och ett par kanadagäss roade sig i dammen medan vi stod och tittade på. Hundarna skötte sig fint och satt lugnt och spanade på dem och annat.

Till middag blev det tacos och efter den sena middan somade jag rätt tidigt i soffan

Inga kommentarer: