fredag, april 03, 2009

Mat & Dryckesmässa

Var sååå trött på jobbet på eftermiddagen idag.... Men det har varit en häktisk vecka och än är det inte klar. Som sig bör dagen efter så tar det lite på krafterna så efter lunchen var min hjärna helt väck. Jag och Ulrica satt och gjorde iordning uppgifter om primärproducenter som ska redovisas länsstyrelsen men det gick trögt för oss båda. Droppen var när vi sökte våra honungsproducenter i ett företagsregister från SCB å det där stod att dea var bi-, mask och övriga smådjursuppfödare!!! Ha ha! Jag har då aldrig sett biodlare som smådjursuppfödare!!!

Hur som helst så kastade både jag och Ulrica in handdukten strax före 16 idag. Henke hämtade upp mig och när vi kom hem var vi bara tvungna att lägga oss och vila en timma. Sen tog jag tjuren vid hornen och åkte ut på golfbanan med hundarna. La ut ett tennisbollssök som de fick plocka in. FÖrs fick Humla hämta 5 stycken sedan fick de jobba parallellt ute på söket. Den sista bollen gick vi up och hämtade tillsammans men det var Humla som hittade den.

Gick vidare å sen fick de varsit tennisbollssök med bara en boll var. Det gick bara fint för bägge hundarna även om Neo är väldigt taggade och blir då lite fladdrig i sitt sök.
Åkte hem, duschade och piffade till mig sedan tog vi bilen ner till Mat- och dryckesmässan". Vi hade planerat att äta middag där så vi gick till matståndet direkt men blev lite besviken på maten. Trodde att eftersom mässan var så exklusivt marknadsförd så skulle det också vara lite exklusiv mat men så var inte fallet, kändes mera som festivalmat. I övrigt var det dock en trevlig tillställning där vi gick omkring och provsmakade allt från ostar, rå lax, goda efterrätter till bullar, tunnbröd, fårkött till diverse drycker som mrött och vitt vin, whiskey och öl.

Klockan 21 lämnade vi mässan och tänkte gå vidare men det kändes lite för tidigt att gå på krogen så vi beslutade oss istället för att gå hem. Det blev dock ett stopp på Restaurang 49:an för ett glas vin men sedan blev det taxi därifrån.

Inga kommentarer: