lördag, april 18, 2009

Vilket hundliv...

Vaknade till när Henke åkte klockan 8 eftersom Neo gav ljudliga skall. Somnade dock om så småningom och vaknade inte förrän klockan 10:00 med lite huvudvärk. Tog det därför lugnt och såg lite lite nyhetsmorgon. Pratade sedan med Helena innan frukost så jag kom inte ut förrän strax före 12. Blev en kort promenad med hundarna innan jag åkte ner på Apoteket och sedan å tankade bilen. Hemma igen hämtade jag labbarna och gick en kort promenad innan vi gick hem till oss igen. Alla hundarna fick vara ute på gården medans jag räffsade det som var ogjort och planterade sedan penséerna som jag köpte igår.


Nu var det dags för sen lunch vilket blev te och macker i solen innan jag tog alla hundarna på en promenad till golfbanan. Där fick de röjja runt och busa, rulla i snön, bada i vattenpölar, hitta rådjurklövar och apportera golfbollar. När vi kom hem hade vi varit ute i 5 timmar i sträck å nu kom även Henke hem från Gävle.

Startklara
Stilstudie Ginny
Stilstudie Neo
Hundbus

Humla och Ginny jagar varann. Behöver jag säga attt det gick undan...



Kokki badar i vattenpöl

Humla och Neo försöker komma ikapp Ginny som hittat en kanongod Rådjurklöv





La fram grejer inför morgondagen och sedan fixade vi tacos till middag innan vi packade ytterligare. Då kom Gunilla och hämtade vovvarna å nu blev det inte så mycket mera gjort hos oss. Var rätt trötta efter allt som hänt under dagen. En effektiv och skön dag med mycket hund å allt bara positivt. TÄnk vad häftigt med fyra hundar å inte några som helst problem!!!

Inga kommentarer: