onsdag, april 01, 2009

Tällberg dag 2

Sov sådär. Säng med fjärrkontroll var inte så imponerande som man kunde tro, den var alldeles för mjuk. SOvmorgon fick vi i alla fall så vi steg inte upp förrän klockan 07:00. Åt en god hotellfrukost innan dagen tog sin början. Vi diskuterade avgiftssystem, kommunrevissioner mm fram til klockan 12 då dagen avslutades men en kanonlunch och sedan blev vi skjutsade till tåget.

Hem till Hudik kom jag klockan 17:00. Henke hade kört ner bilen så jag åkte hem direkt, bytte om och tog sedan hundarna på en vårpromenad. Det hade smält en hel del på två dagar men det kommer nog att ta ytterligare några veckor innan all snö är borta och isarna börjar lösas upp. Detta under förutsättning att det vara vädret håller i sig.

Tog dock med mig 12 tennisbollar i hopp om att hitta någon snöfri skogsdunge i söderläge. Inte helt snöfritt var det någonstans men hyffsat mycket barmark var det på en plats på golfbanan. Där la jag ut alla bollarna så fick hundarna köra årets första sök. Humla hämtade in 7 bollar på raken innan Neo fick ta över och plocka in de 5 sista. Gick riktigt bra för att vara första försöket.

Promereade vidare och la sedan ut bara två bollar på ett sök. De fick hämta varsin boll innan vi gick vidare. Tror hundarna tyckte att det var riktigt skojjigt att få springa och leta självständigt.

När jag kom hem käkade vi middag och sedan var jag sååå trött att det blev inte nåttt vettigt gjort utan jag kröp till kojs tidigt.

Inga kommentarer: