torsdag, oktober 29, 2009

Närkontakt hare

Jobbade på som vanligt idag men diverse ovanliga ärenden, oljeutslää (inte såå ovanligti och för sig), algblomning samt miljökontorets syn på dubbdäck. Vissa dagar är anorlunda...

Efter jobbet åkte vi och handlade inför helgen med det Nordiska tollargänget och när vi kom hem var jag bara tvungen att lägga mig då jag hade så ont i skallen. Inte gick det över så när jag skjutsat ner Henke på stan så gick jag min dagliga golfbanesväng. Idag såg jag hur en hare satt mitt på banan. Humla hade fastnat på en plats där jag tror att haren suttit men Neo hängde med mig, plösligt får han vittring och scwosh så ser jag haren med neo 50 meter bakom. Humla är kvar 50 meter längre bak på banan och märker ingenting. Neo släpper som tur är haren efter ca 150m och haren försvinner in i skogen.

Humla försvinner lite senare på promenaden och dyker upp med en halvmeter ryggrad från ett rådjur å den smakade såklart himla gott...

Efter promenaden blev det snabbmat och sedan snabbpackning inför morgondagen sen däckades jag av huvudvärken.

Inga kommentarer: