måndag, oktober 26, 2009

Lite viltträning

Idag på lunchen tog jag med truten och den skabbiga lilla kaninen upp i skogen. Truten hann ju inte tina i helgen så det fick bli idag. Rastade hundarna lite och gick sedan till en lite myr. La ut kaninen och truten i två små ris/träddungar och gick sedan åt ett annat håll och la ut två tennisbollar. Hundarna såg allt så jag tog sedan med dem till ett tredje ställe.

Började sedan med att skicka Neo mot området med tennisbollarna. Han fick hämta in en sedan skickade jag Humla till viltområdet och hon hämtade in truten mycket fint. Avlämningarn är mycket bättre nu även med vilt.

Neo fick hämta sista bollen och sedan fick Humla hämta kaninen vilket hon också gjorde jättefint.

Nu bytte jag områdena och gjorde dem lite större och sedan skickade jag dem än en gång varannan. Tyvär lyckades bollen försvinna. Visste precis vart jag lagt den men hittade den ändå inte.... Antingen hade den sjunkit ner eller så hade Neo lyckats flytta på den när jag inte såg. Vet inte men vi fick i alla fall lämna den på myren.

Nu blev det full fart hemmåt!!! Kastade i mig lite stekt palt och åkte sedan tillbaka till jobbet och avslutade dagen.

Efter jobbet hämtade jag Henke som hämtade svarta Saaben som varit på service. Åkte sedan och handlade lite innan jag åkte hem och fivade mat. Medans den blev klar klippte jag klorna och friserade öronen lite på Humla. Käkade och gjorde sdan samma behandling på Neo.

Efter en kort vila i soffan tog jag mig i kragen och gick ut med hundarna en sväng. Blev en promenad längst vägar i mörkret. Inget skojjigt väder men hundarna och då framförallt Neo gick så avslappnat och fint hela tiden utan att dra i kopplet så det blev en riktigt skön promenad.

Inga kommentarer: