onsdag, oktober 07, 2009

Bokföring

Äntligen!!!

Nä, ska inte gå händelserna i förväg. Idag på jobbet kändes det segt. Trött och lite knepig i magen. Jobbade dock hela dage och på eftermiddagen var jag ute hos en fiskare på inspektion.

Slutade klockan 16:30 och åkte då och handlade innan vi styrde kosan hemmåt. Väl hemma tog jag med hundarna upp i skogen och gick en sväng. Hade med en massa tennisbollar också så jag körde några närsök i ris som torkat. Praktiskt att få lite användning av det som jag i normala fall bara retar mig på. De har nämligen röjt bort all sly och bara vräkt ner allt på stigen så det är helt omöjligt att gå där nu. Hur som helst så var det i alla fall perfekt att köra närsök i både för Neo och Humla men av olika anledningar.

Bra för Humla då hon tycker det är lite omständigt och jobbigt att jobba i sly men det gick jättebra idag.

Bra för Neo som går an som en ångvält, då begränsas hans rörelser och fart något. Dock märks det att Neo inte har tid att reflektera över när jag blåser närsökssignal eller inte. För hittar han inte nått så tar han direkt ny mark å så gör inte Humla så länge jag blåser.

Hur som helst så blev vi ute i en timma sedan var jag tvungen att åka hem för att skjutsa Henke på liten mitt i veckan fest. Själv kokade jag löksoppa som jag gratinerade i ugn med brödkrutonger ovh västerbottenost, smaskens.

Pratade med brorsan i telefon och såg sedan Halv åtta hos mig innan jag tog mig an SSRK bokföringen för året. Har ju inte bokfört nått i år och nu efter jaktprovet fanns det en hel del att bokföra. Det än konstigt, har alltid sån ångest för detta å nu när jag hade såå mycket så tog det ändå inte längre än 3 timmar när jag väl satte mig.

Efteråt hade jag i alla fall rejällt ont i huvudet så jag stöp i säng. Vaknade dock klockan 00:15 av en fruktansvärd värk så då blev det till att ta en dundertablett och hämta kylmasken vilket resulterade i att jag i alla fall somnade. Huvudvärken fanns dock kvar när jag vaknade klockan 05:45 så jag blev kvar i sängen så länge jag bara kunde...

Inga kommentarer: