lördag, oktober 10, 2009

Buskflytt

Härligt!!! En underbart skön sovmorgon fram till klockan 10:00 blev det idag. Lugn och skön frukost och sedan väntade en promenad in till stan i härligt friskt men jättevackert väder.

När vi kom hem igen grävde vi upp de 4 bärbuskarna som skulle flyttas in på den nya tomten. Jag har gruvat mig för detta då jag misstänkte att det skulle bli tufft att gräva upp buskarna. Dit vi skulle flytta dem förväntade jag mig att det skulle vara lättgrävt eftersom vi precis fyllt ut med jord där. Henke grävde dock snabbt upp de fyra buskarna så det tog nog bara ca 2 timmar så var det klart.

Nu var det hög tid att åka och handla och sedan klippte jag ner en buske vid bron och gick en runda med hundarna innan vi gick in och gjorde middag. Tyvärr hade vi inge rödvin men det blev en god middag och ett glas vitt i alla fall.

Underhållningen var inte särskilt underhållande Sve-Dan i fotboll 0-1 tension

Inga kommentarer: