tisdag, oktober 06, 2009

Gåsbröst

Jobbade på som vanligt idag men han med att göra hela 7 inspektioner. Nytt rekord kan tyckas men 2 av inspektionerna var på samma ställe och 2 inspektioner är på platser som är obemannade så de gick riktigt fort men det resulterade ändå i en sen lunch.

Hann ändå iväg och köpa lite växter till krukorna ute vid vägen, köpte ju ljung i går så nu har jag kunnat plantera allt ikväll men jag måste i så fall komplettera med två enar eller nått till lådorna vid bron men sen så är det vinterklart...

Ikväll har jag också med Rolands hjälp tagit ur min första gås. Tyvärr var en av filéerna rätt hagelpepprad men de övriga var fina. Ska bli spännande att tillreda dem så småningom.




Jag och Henke passade också på att ta upp lilla SSRK-båten idag då de ändå kommer att påbörja älgjakten på vår träningsplats nu på måndag. Nu blir det inge mera träning där i år och säkert inte nån vattenträning heller i år. Brrr, i veckan har det verkligen blivit höst!

Nu återstår bara att förbereda lite inför kommande bokföring, jösses vad mycket det är nu

Inga kommentarer: