söndag, januari 03, 2010

lördag & söndag

Eftersom det blev årssammanfattning i går så far det bli två dagars rapport idag.

Lördag:
Började dagen med att sumera året. Det tog faktiskt beydligt längre tid än jag trodde att det skulle men det var för egen del en intressant genomgång.

Gick sedan en promenad med hundarna men den blev kortare än jag tänkt då det bara gick att gå efter vägen och jag tycker att det är såå tråkigt. Hade dock med mig två tennisbollar så hundarna fick några långa skick med stoppsignal längst med cycklevägen.

Under tiden jag var ute så dammsög Henke så sen åkte vi på stan. Eller, vi åkte och tittade lite på möbelrean men hittade väl inte direkt nån intressant soffa vilket jag hoppats på.

Vi hamnade sedan på Håsta och fikade där innan vi åkte hem och gjorde middag. Först blev det dock en promenad med hundarna men sedan gjorde vi en räkrätt som vi käkade. Efter maten ringde jag till Roland och Gunilla och frågade om det var OK att komma över för att titta på deras nya vardagsrum. Det blev kanonsnyggt så nu vill jag också måla om i vårt... Det hade hittat precis rätta färgerna, föll mig precis i smak så jag hoppas att jag kan hitta nått liknande när vi väl tar tag i den biten.

Blev en sen kväll, vi kom inte hem förrän klockan 01:00 å då kokade vi ägg och gjorde varsin räktoast eftersom vi tinat räkor innan vi gick.

Söndag
Idag blev det sovmorgon. Lite huvudvärk gjorde att jag tog det lugnt på morgonkvisten men när vi väl ätit frukost så gick vi ut en långpromenad.

Gjorde sedan en handlarlista för att åka och handla mat men hamnade istället på kaffe hos Peter och Kathi och det ledde också till att vi blev bjudna på middag. Vi åkte dock och handlade först och åkte hem och gick en sväng med hundarna.

Fick en god middag med kalv och potatismos och citronpaj till efterrätt så vi blev borta till klockan 22. Blev mycket ensamt för hundarna idag så vi får väl kompensera för det i morgon.

Inga kommentarer: