tisdag, januari 12, 2010

Tidig present

Japp, idag har jag fått en tidig present av svärmor men jag kommer till det senare...

Jobbade på som vanligt, satt med idiotjobb och uppdaterade ett mastodontdokument på 57 sidor med avgifter så att alla siffrorna räknats upp. Skrev också nått litet beslut men det mesta av tiden gick åt till administration.

Efter jobbet blev det åter igen en promenad med hundarna i skogen. Nya batterier i pannlampan i alla fall, halsbanden får bli nån annan dag för de batterierna hittade jag inte men jag vet att de finns nån stans. Hur som helst så kan jag ta tillbaka det där med att hundarna numer går med mig i skogen och inte letar viltdelare för idag var Humla helt hopplös. Visserligen letade hon inte viltdelar så att hon var borta men hon hittade ju en fil älgklöv i början av promenaden och den roade hon sig med hela promenaden. Tänkte att hon skulle få bära hem den så att det skulle finnas en grej mindre i skogen men när jag träffade Gunilla så glömde jag ju av mig så hon satte i sig det mesta av benet. Undrar hur hon blir i magen nu? Tack och lov brukar det inte vara några problem med Humla och hennes mage. När jag kom hem åkte dock resterna i tunnan men jösses vad det luktade om Humla. Blev dusch och sedan colgate-tandborstning av Humlas mun så nu är allt fris och fröjd igen.

Tillbaka till den tidigare presenten. Birgitta skulle fixa så att jag fick småviltjakten på deras marker i Enånger. Nu löste det sig bättre när hon ringde och pratade med deras arrendator, jag fick fågeljakten jag är intresserad av i hela det aktuella viltvårdsområdet för en mycket billig penning. Härligt, nu kan marker som jag kan jaga obegränsat på det ser jag fram emot. Tack för hjälpen med det Birgitta!!!

Inga kommentarer: