onsdag, mars 17, 2010

En något lugnare dag...

Dagen började i full fart... Först diverse mailkontakter och sedan satte vi ihop ett program/injudan till kommande nämndsdagar nästa vecka. Efter det så blev det lite förberedelser inför inspektionen på Pulsen i morgon och sedan hann jag faktiskt med att fika lite snabbt idag också.

Klockan 09:30 åkte vi iväg till Iggesund hårdkrom. Idag abanndonerades fastigheten av konkursförvaltaren. Kommunen måste då ta ett ansvar och säkra byggnaden och miljön varför kommunen idag tog emot nycklarna till lokalen. Nu måste en del åtgärder vidtas så snart som möjligt men detta är nått som inte är miljökontorets bussiness- Vi är ett steg på vägen men än är det en bra bit kvar innan vi är ihamn så pass att vi kan pusta ut.

I samband med besöket på plats tog vi också med en hel del kartmaterial som kan bli användbara i framtiden.

Lagom till lunch var vi tillbaka i stan. Hade ingen lunchlåda idag heller så jag gick ner och köpte en låda av Hogge på stan.

Efter lunch blev det sammanställning av alla kontakter och dokument som inkommit i Iggesundsärendet. Blev också en del datajobb därav och dessutom var dataavdelningen uppe och fixade så att datorn i labbet nu fungerar som den ska.

Efter jobbet åkte vi hem och gjorde lasagne och efter det så kände jag att tröttheten kom igen. Tog mig dock ut på en promenad ner till båten och kollade till hur mycket den tinat fram den sista tiden. Längre än jag trott faktiskt...

När jag kom hem väntade en spännande tv-kväll. Halv-8 hos mig, draknästet och fuskbyggarna.

Inga kommentarer: