onsdag, mars 03, 2010

Loge-möte

Idag var det dator som gällde. Gudrun kom tillbaka på jobbet igen KUL, hon piggar alltid upp... Vi hade fått vår nya lab-dator så jag och Gudrun försökte få igång den. När den väl var igång så saatt Gudrun och testade den så nu kan vi mäta cesium igen. Radonmätningar kommer vi förhoppningsvis att kunna mäta till veckan. Sen är det bara att invänt den nya NaI-detektorn för den vi fått nu är bara tillfällig.

Efter jobbet var det full fart hem och ut i skogen med hundarna. Hittade en ny plogad väg att gå efter. Eller, vägen är den som jag brukar cykla med hundana på sommaren men jag har inte gått den nått i vinter så jag förutsatt att den inte plogats. Nu hade den plogats fram till fär någon vecka så det var bara ca 1,5 dm snö och där hade några skotrar kört så det gick helt OK att gå. Hundarna skuttade upp på sidorna och kollade av spår lite här och där och på ett ställe gick Humla in lite längre i skogen men jag ropade in henne efter ett tag eftersom järnvägen är så pass nära. Undrar vad hon hittade, det syntes inga spår men nått måste det ju ha varit...

Väl hemma igen så åkte jag iväg på års-möte med dam-logen. Hade möte och käkade sedan sallad tillsammans. Var väl sådär men det blev i alla fall lite roliga aktiviteter inbokade för året.

Kom hem vid 21-tiden och då såg jag "Fuskbyggarna" å sen måste jag ha somnat i soffan...

Inga kommentarer: