lördag, mars 13, 2010

SSRK Gävleborgs årsmöte

Hade ställt klockan på 07:15 men av nån anledning fick jag stressa även idag, jag begriper inte...? Hur som helst så var det SSRK:s årsmöte som stod på schemat idag. Det hölls på Flygstaden i Söderhamn och förutom årsmötet så hölls även ett Workingtest och en annorlunda utställning. Startade man på både utställning och workingtestet så delltog man också i en master.

Mötet gick ganska smärtfritt. Det blev mycket diskussion om de nya spaniel- och retrieverjaktprovsreglerna och ett svar kommer att skrivas och skickas in. Går i stort sett ut på att förslage till regeländring ska dras tillbaka eftersom de inte är lämpliga för de svenska förhållanderna. Det har dessutom gått alldeles för fort och inte alls gjorts på ett schysst sätt.

När WT:t och utställningen sedan började så tyckte jag Humla skötte sig bra. Det var dock inget regelrätt WT pga all snö som är här. Det har ju dessuom blivit rätt rejäll skare också som kan vara tuff för tassarna och benen när de gick igeon. Nåväl, här kommer en rapport:

Den första stationen var en lydnadsstation där vi gjorde misstaget att använda jaktfotskommandot (här + klapp på benet) det gav neddrag då det räknades som dubbelkommando men annars gick det bra. Vi fick 18p på stationen...

På station 2 som var en dubbelmarkering trillade Humla ner i ett dike som hon inte riktigt kunde ta sig upp ifrån. Jag fick skicka om och ändå tog hon båda markeringnarna bra så där är jag riktigt nöjd med henne. Hon fick 17p på stationen...

Tredje stationen var en markerings-/dirrigeringsstation där Humla spikade markeringen och löste dirrigeringen bra, där fick vi 18p vet jag...

Utsällningen gick inte så bra eftersom Humla ju är helt utfälld men nån måste ju stå för nakenchocken på ett stort arrangemang också ;D. Hade ju inte jobbat med Humlas flippöra heller och det gav såklart också neddrag. Lite förvånad blev jag också över att Humla satte svansen mellan benen när domaren skulle känna igenom henne, det har hon aldrig gjort tidigare... Nåväl det må då vara... Jag tror att hon fick 49 poäng här av 60 möjliga.

"Webban" Kicki samlar in material till hemsidan samtidigt som hon själv startar

Ulrica och Ako, ensam om att få 20p på lydnadsstationen (tror jag...)
Lena och Tonic
Ulrica och Ako
Ina
Liw
Sammanställning
Humla slutat totalt 4:a i mastern och på WT:t slutade hon 5:a i öppenklass, Showen var sämst, där slutade hon 10:a. Hem kom vi i alla fall med en rulle knallrosa bajspåsar och 2 2kg säckar mat, inte illa!!!

Hem förresten, jag stannade i Enånger på vägen hem. Där var redan Henkes försäldrar, Henke och Neo. Det hade också varit ute hela dagen så alla var nöjda med dagen. Neo hade råkat ut för en lite olycka som gjorde honom lite skamsen. Han hade käkat massor med snö när de var ute och skottade och busade i snön så helt utan förvarning kissade han inne. Så efter det gällde det att vara uppmärksam och då blev det totalt 4!!! kissrastningar i tät följd varje gång med rejällt långa kissningar...

På kvällen fixade vi god mat och såg såklart melodifestivalen. Tycker inte att rätt låt vann, tror inte denna låt kommer att göra sig internationellt, jag undrar om vi ens kommer med till finalen men vi får väl se.

Jag var såååå trött när klockan var 22:30 så då stöp jag isäng. Birgitta var inte pigg så hon hade då redan gått och lagt sig. Även Neo och Humla var som synes trötta ...



Bara Lasse och Henke som höll ut lite längre men tydligen inte såå länge men det visste inte jag för jag däckade ju direkt.

Inga kommentarer: