måndag, mars 01, 2010

Måndagsträning

För första gången med denna blogg försvann hela inlägget så det är bara att börja om.

Full fart på jobbet:
Förmiddag:
- Möte med personal om arbetsrätt

Eftermiddag:
- Möte med Mats om vårt fortsatta arbete
- Budgetredovisning med kommunledningen
- Fortsatt möte med Mats
- Diskussion om det fortsatta arbetet med anledning av konkursen på Iggesund Hårdkrom AB

Efter jobbet åkte vi hem och jag fixade käk medans Henke skottade. Efter maten gick jag en sväng med hundarna innan jag åkte iväg till Iggesund för hundträning

Började med Neo.

Varför ska man måste ta ett rejäll snack och ett frispel innan den hunden lugnar ner sig och börjar lyssna???

Hur som helst så skötte han sig bra efteråt. Körde:
1.) Fotgående med höger/vänstersvängar
2.) Inkallning med ställande/läggande
3.) Fjärrdirrigering Stå-Sitt
4.) Ställande/läggande och sättande under gång.
Avslutade med lite skoj iform av kryp och slalom mellan mina ben.

När Helena kom så körde jag Humla. Fortsatte med dirrigering till godsiskålar. Denna gång med höger och vänsterskick utan handtecken. Gick kanon!!!

Körde också långa linjetag mot godisskål bara för att jobba bort hennes frågor

Avslutade med dirrigeringsskick mor först kastad dummie. Riktade upp på den sist kastade, sa Nej och riktade sedan mot först kastade och skickade. Även detta gick kanon.

Nu är alla övningar lydnadmässiga och på korta avstånd men det känns som om vi lägger en riktigt bra grund nu.

När jag kom hem blev den renbäddning och sedan den sista koppen glögg, nu är den slut för i år

Kvällen avslutades med CSI

Inga kommentarer: