tisdag, april 13, 2010

Cykelträning

På lunchen idag tyckte Neo att det var dags att ta ett dopp igen, han fick mersmak direkt igår. Han gick ner till bäcken idag och drack och bestämde sig nog då för att gå ut och svalka tassarna lite. Bäcken är dock en smärre fors nu så såklart flöt han iväg och fick kämpa ordentligt för att simma tillbaka.

Annars då? Mitt mål de här sista tre veckorna före årets provpremiär har min ambition varit att cykla två till tre gånger i veckan. Förra veckan höll jag mitt löfte och cyklade tre gånger så nu är det dags att ta veckans första cykeltur denna vecka om vi ska klara vårt mål. Sista veckan vill jag inte cykla tre gånger, då får det max bli två gånger.

Efter jobbet idag tog jag därför cykeln till golfbanan, rastade dem lite där efter en oplogad väg och cyklade sedan hem. Härligt, hundarna skötte sig utmärkt även denna gång.

Inga kommentarer: