måndag, april 05, 2010

En effektiv vilodag

Idag skulle jag ta det lugnt! Direkt när vi klev upp konstaterade vi att det skulle bli en grå dag så att vara ute såg inte särskilt lockande ut. Skrev lite dagbok på morgonen, käkade frukost och sedan erbjöd sig Henke att gå en promenad med hundarna. Jag fick under tiden passa på att dammsuga för det var verkligen välbehövligt. När det var dammsuget och klart passade jag på att torka golven också. När Henke kom hem fick han bädda med rena sängkläder, de smutsiga hade jag redan kört igång i tvättmaskinen. Vi dammtorkade också hela huset så nu är det rent och fint och jag passade till och med på att byta ut kuddarna i soffan och skyddsfilten i fåtöljen som Neo brukar ligga , härligt!

När detta var klart slappade vi lite framför tvn och såg en Walanderfilm och sedan fixade vi en tidig middag med spagetti och köttfärssås. Efter middagen kände jag för att hitta på nått med hundarna så jag gick t i snöslasket och rastade dem lite sedan plockade jag fram cykeln och cyklade en runda på 4 km med hundarna. Höll mellan 15-25 km/timma så det var snabb trav alternativt gallop som gällde. Gick kanon och man kände ju sig såå duktig efteråt.

Efter att hundarna fått vila en timma så fick de mat och sedan fick de vila ytterligare ca 30 minuter innan vi packade oss iväg till Iggesund. Där tränade jag, Helena och Zandra med doggsen sök i ett skogsparti där det bara var ca 2 dm snö kvar och till och med barmark på några ställen. De var riktigt duktiga men tröttnade lite på slutet. Avslutade med att de fick plocka in varsin kanin och kråka också men sen gav vi oss efter ca 1,5 timmar.



Shit vilken effektiv dag det blev, å jag som trodde att jag bara skulle ligga inne och slappa!

Inga kommentarer: